While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Monday, June 21, 2010

OPTIMAL di hatiku...

Bukan UiTM di hatiku ea...OPTIMAL di hatiku...hehe...
Aku rindu sangat kat optimal...bila aku tension pasal study aku yang tak tau macam mana kesudahannya,dalam kepala aku ni mesti terfikir nak jadi engineer...pengalaman praktikal kat optimal dulu bagi impak yang besar dalam diri aku...bersemangat sangat nak jadi engineer...dapat pulak majoriti yang kerja melayu,campur dengan orang2 asing yang memang tak pandai cakap melayu...cabaran bagi aku sebab tak terror sangat nak speaking,tapi alhamdulillah,dapat improve communication skill aku...Bila browse website optimal,keluar pulak muka-muka orang yang aku kenal...aduh,lagi la rindu kat optimal...

Malam tadi aku telefon akak ofis EOG department.Kalau rindu optimal,ni la yang aku buat,telefon Kak Rozi.Tanya perkembangan orang2 Optimal...tak dapat cakap dengan semua,dengan seorang je pun jadi la...
Aku : Kak Rozi,saya rasa nak jadi engineer la...saya dah penat menunggu surat tawaran dari Leeds...
K.Rozi : Ha,jadi la engineer...apply OPTIMAL...
Aku : Ala,OPTIMAL ada position yang kosong ke?
K.Rozi : Tadi baru keluar iklan,Automation Engineer...

Dalam hati aku,wah,kesempatan ni...rasa nak apply...Masa praktikal dulu pun aku banyak belajar pasal benda ni...Kalau tak pun dulu En.Yusnizam nak letak aku bahagian ni,cuma mungkin dia tengok aku sungguh-sungguh nak belajar,dia pun tak jadi nak recommend kat bos...
Tapi bila fikir balik,kerja apa-apa pun sama je kan...ada cabaran nya tersendiri...Kena fikir betul-betul ni...Kalau nak kerja,terus kerja...kalau nak belajar,teruskan belajar...berfikir secara rasional ain,bukan ikut emosi...akan ku fikir kan...

Ini lah dia plant EOG yang aku rindu nak masuk,nak panjat column yang tinggi-tinggi...bahagia sungguh time praktikal...hehe...

2 comments:

  1. oh aku sebagai kawan sangat suggest ko menjadi engineer. bukan pasal aku jeles tak dapat ikut ko gi leeds tau :)

    engineer ni lain beb. aku support engineer! hidup engineer! *sebab irwan pon engineer. hehe

    ReplyDelete
  2. gha,mmg best gile jadi engineer...lagi2 dpt keje kat plant2 besar mcm tuh...mencabar...hehe...tp at the same time nak capai cita2 yg satu lagi ni gak...tak kisah pun kalau wat kat uitm je...asalkan cita2 yg satu tu tercapai...hehe...

    ReplyDelete