While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Tuesday, October 19, 2010

Cuti-Cuti Terengganu 2010 (Part 1)

Akhirnya!dapat juga aku pergi terengganu sekali lagi selepas setahun tak menjejakkan kaki di negeri tempat penyu bertelur tu...sangat rindu suasana di sana...berbalik pada cuti aku ni,kali ni yang best nya pergi dengan best friend aku...yana...thanx yana kerana menjadi pemandu yang berhemah...
Kitorang bertolak dari Shah Alam pada pukul 6.15 pagi...awal tak?hehe....memang best...pastu,breakfast kat tempat kesukaan kitorg,mcD...then,teruskan perjalanan sampai la kat kemaman,rumah yana, pada pukul 11.00.
Wah,dah tak sabar nak sampai Kerteh ni...sebab...nak makan NASI KUKUS KERTEH...memang best...sampai kerteh time orang solat Jumaat...apalagi,kitorang pun belasah luch kat situla...ni dia nasi kukus kerteh yang aku suka sangat tu...hehe...





Bila dah kenyang,kereta viva kesayangan yana pun menderu ke kompleks perindustrian petroleum Kerteh atau KIPC...dan singgah di Optimal sebab nak amik kunci dari kak Rozi...secretary EOG yang sangat baik...borak2 kejap,pastu sempatla lambai supervisor kesayangan aku dulu,Encik Yusnizam yang hensem tu atau nama gelaran dia kat ofis "Aboh@abah"...hehe...

pastu,balik,mandi,solat,gerak ke rumah operator department yana,Derivatives, rumah mela n leman...kat rumah mela makan mihun sup...kat rumah leman makan kuih raya...tapi yang best,siap dapat air oren & epal...best...haha...

Malam nya pulak,masa for GIRLS ONLY...hehe...kami keluar dinner dengan kak rozi,kaka syikin dan kak bi...kat residence resort...Kak bi belanja...thanx kak bi for the dinner...sedap makanan kat residence...kalau korang pegi terengganu,try la makan kat sana...tapi malam tu aku taktau nak makan ape...last2 aku makan nasi ayam je...=(




ok,untuk hari pertama sampai di sini sahaja ceritanya...sambung part 2 plak....hehe...

No comments:

Post a Comment