While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Monday, September 26, 2011

Kenapa Saya Suka Rumah Saya?

Assalamualaikum...

Sebelum memulakan study, nak menconteng sikit kat dalam blog ni. Rasa nya tak pernah lagi aku ceritakan perihal rumah baru (xda la baru sangat) ada la dekat 3 bulan aku duduk rumah ni. Nama jalan rumah aku Kelso Gardens. Rumah teres 2 tingkat, tak la besar sangat, tapi mencukupilah untuk kami sebagai student. Kalau nak dikira-kira sewanya, kalau total semua 4 kepala rasa-rasanya kalau kat Malaysia dah boleh sewa banglo sebuah. Tapi memang much2 cheaper than sewa duduk hall. Rumah fully furnished, sofa, meja makan, dapur, microwave, fridge, vacuum pun disediakan. Bagi aku, berpatutan lah dengan harganya. Bilik pun seorang satu dengan 3 bilik besar dan 1 bilik kecil. Setiap bilik besar lengkap dengan katil double/queen, meja study, almari baju dan juga of course heater kat setiap ruang rumah. Tapi itu semua bukanlah sebab utama kenapa aku suka rumah aku ni. Ada sebab lain. Nak tau kenapa?Sebab yang paling aku suka sekali:

antara ahli rumah sentiasa mengajak untuk solat jemaah bersama. Perkara yang aku tak pernah buat selama aku duduk rumah sewa time degree dulu. Serius!Betapa lalainya aku....T_T

sentiasa ingat-mengingati antara satu sama lain dan kadang-kadang berdiskusi bila duduk bersama-sama. Sambil-sambil terselit tazkirah yang boleh menyedarkan kita. Betapa bersyukurnya dapat housemates yang begini. 

Lupa, housemates aku seorang PhD 3rd year, (kak noni). Dia amik electrical engineering. Research dia pasal tera hertz...bla bla bla...tak tau pun apa benda...nak tau cari sendiri...=p

2 orang medical students, 4th year (dina) dan 2nd year (azna) ...

Seorang lagi namanya Putri...dia dah nak balik dah 9 oct ni...T_T dia amik master in bioscience. Sedih...Seorang lagi pulang ke tanah air. Sure terasa bila dia takde sebab dia suka nyanyi2...bila dia nyanyi mesti aku kacau dia...

Jiran-jiran aku pun baik-baik...(adik-adik Malaysia juga)...Sayang sangat kat diorang.

Kat sini, aku dapat gelaran baru...Diorang panggil aku "Mak Tiri" haha....sebabnya suara aku bila bercakap nyaring, macam nak marah orang...kih3...tapi...sekarang diorang dah paham dah memang karakter aku macam ni...dah jadi bahan gelak pulak...hihi...

aku berharap biarlah semua ini berterusan sampai bila-bila...dan mudah-mudahan dapat membantu aku untuk memperbaiki diri aku sendiri, InsyaAllah...

Ok, dah pukul 10, mulakan study!

tata....

Assalamualaikum...

2 comments:

  1. hohoho. belum kawin dah kena panggil mak tiri...jgn ko jadi mak tiri betul lak nanti. ngehehehe

    ReplyDelete
  2. oh nooo!!!minta dijauhkan...I don't want to be "Mak Tiri" in my real life....T_T

    ReplyDelete