While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Wednesday, September 21, 2011

Recent Update

Assalamualaikum...

Tajuk entry sangatlah tak best. Cuma taktau harini tetiba terasa nak menulis kat sini. Alhamdulillah, harini hari yang agak menggembirakan. Taktau jugak kenapa, tapi mungkin sebab :

(1) aku datang awal, dan datang-datang je terus tunjuk muka kat sv minta signature. 3 minggu rasanya tak   jumpa dia. Mood dia pulak sangat baik harini. Pagi-pagi jumpa dia ayat first yang keluar dari mulut dia ialah "Good morning my wonderful lady." Haha...harini banyak kali dia panggil aku wonderful lady lah, fantastic lady lah...sv aku memang macam tu. Suka gurau-gurau. I just realised that I am lucky to get him as my supervisor. Not because ayat-ayat dia tadi ya.Banyak lagi benda walaupun dia seorang yang pushy dan perfectionist. but it is good for me actually. I don't want to have a bad thinking about my sv anymore.

(2) Aku dah betulkan Simon Voss Fob aku yang dah lama tak boleh access lab. So hari ni aku dah boleh guna fob aku sendiri untuk access lab.

(3) Awal-awal lagi ambil borang claim expenses for conference hari tu. Nak dapat duit punya pasal. Tapi yang tak bestnya ada jugak resit-resit aku hilang dan tak dapat la nak claim. Lagi-lagi resit taxi yang berharga GBP 13. huhu...rasa-rasanya tambah tolak resit yang hilang ada lah dekat GBP 40 aku rugi sebab resit nya dah hilang.So sad...T_T

(4) Kak Syarifah yang aku tumpang rumah dia masa aku mula - mula datang UK dulu datang sebab nak hantar thesis dia. So, geng-geng research kitorang ramai-ramai berkumpul in our office. Basically ofis yang aku duduk sekarang ni la. Seronok sangat sebab jarang-jarang dapat kumpul ramai-ramai dan berborak-borak. Tetiba tengah syok borak-borak, sv kitorang masuk (of cos the same sv kan) dan dia pun join la kejap kitorang. That's why I love my group research (lain kali cerita pasal diorang) 

(5) Run IGC and it runs well. Before this, asyik out of flame je...Nasib baik 2-3 kali berusaha the flame goes on. Alhamdulillah...

(6) dapat pergi gym harini...haha.... 

Ok, time to do my work now...nak sambung buat kerja...

tata...

2 comments: