While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Monday, February 28, 2011

Ego itu sifat iblis...

Assalamualaikum...

Hari ini agak mengecewakan aku.Rasa macam hari ini tak cukup 24 jam je.Cepatnya masa berjalan.Tup-tup dah malam.Kerja tak siap lagi nak kena submit kat sv esok.Kena buat correction lagi proposal yang nak hantar ke Diamond.Silap aku jugak,malas membaca,siap kena perli dengan sv, "Read more,work hard," dengan nada dan muka sinis sv aku.Malu gile...apa yang aku beoleh buat,aku senyum dan gelak buat-buat macam takde apa-apa sedangkan dalam hati ni Allah je yang tahu macammana malunya aku rasa.Aku tak salahkan sv aku.Aku tau dia nak aku belajar memperbaiki kelemahan aku,tapi aku je yang kadang-kadang ego,konon-konon dah pandai sangat sampai study pun kadang-kadang ala kadar.Mana boleh ego.Ego tu kan sifat iblis kan?Iblis ego sebab dia rasa dia lebih mulia dari nabi Adam sebab dia dijadikan dari api,sedangkan nabi Adam ataupun kita manusia dijadikan dari tanah.Jadi, dia taknak tunduk kepada nabi Adam.Disebabkan ego dia tu lah dia dikeluarkan dari syurga oleh Allah.Disebabkan benda ni jugaklah dia berjanji di hadapan Allah bahawasanya dia akan menyesatkan keturunan Adam sehingga hari kiamat.Semoga kita semua umat Islam sentiasa di bawah perlindungan Allah dan dijauhi dari godaan dan hasutan iblis insyaAllah.

(Masih terfikir-fikir tentang seorang sahabat yang sedang dilanda masalah...Semoga Allah sentiasa melindungi dirinya dan keluarganya...amin)

No comments:

Post a Comment