While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Tuesday, March 1, 2011

sepatutnya aku gembira,bukan sedih...

Assalamualaikum...

Hari ini aku balik dari ofis hampir pukul 7 malam.Paling lambat dalam sejarah aku rasa.Nak tau kenapa aku balik lambat?Aku tercongok depan bilik sv aku stgh jam dari pukul 5.40 sampai 6.15 petang sebab dia tengah conference call dengan siapa entah,aku pun taktau.Bila dia keluar,dia cakap dia tak dapat jumpa aku hari ini sebab ada urusan lain.Urusan apa tu,aku tak pasti.Tapi silap aku jugak,aku mengaku sebab tak buat appointment.Selalunya after 5 dia free,tapi rupanya,oh tidak!Mula-mula aku rasa agak stress jugaklah,macam nak nangis pun ada,sebab tunggu lama.Tapi bila fikir-fikir ballik dia lagi lama kot tunggu kerja aku yang tak siap-siap ni.Padan muka aku.Setiap perbuatan jahat kita akan dibalas dengan kejahatan jugak...Boleh pakai ke ayat tu untuk kes aku ni?Haha...bukanlah jahat,tapi tak elok la kan buat orang tertunggu-tunggu.Pengajaran...
Tapi masa aku jalan balik ke hall,aku fikir balik,kenapa aku nak sedih,sebab dari siang tadi aku doa,mudah-mudahan sv aku tak jadi jumpa aku hari ini sebab correction yang aku buat tu tak bagus sangat.Aku perlukan masa lagi.Jadi,agaknya Allah dah makbulkan doa aku lah kot.Allah lengahkan masa antara aku dan sv aku untuk berjumpa supaya aku dapat buat correction dengan lebih sempurna.
Now,aku think positif.So,dah tak ada sedih-sedih dah.Mungkin benda ni lah yang terbaik untuk aku hari ini.Agaknya kalau aku jumpa hari ini,kena buat lagi correction kan?Suka lah fkir positif macam ni...Bestnya kalau setiap saat kita ingat pada Allah.Mesti hati sentiasa tenangkan...

(Rindu nak pergi daurah lagi...)

No comments:

Post a Comment