While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Saturday, October 15, 2011

Sheffield & Didcot again!

Assalamualaikum...

Ye...harini dah hari sabtu...esok dah ahad...lusa dah isnin...then selasa, rabu, khamis, dan jumaat aku ditugaskan untuk ke sheffield. Macam biasa, supervisor aku "menjemput" aku menghadiri meeting di University of Sheffield. Mula-mula hati macam berat jugak nak pergi coz on the next day aku kena travel lagi ke didcot. Huhu...(kali ni rasa berdebar-debar nak gi didcot sebab segala eksperimen untuk main research aku akan bermula officially next week) Please sesiapa yang baca entry aku ni doakan aku ye. Aku ingat hari jumaat tu aku nak prepare apa-apa yang patutlah. takdela aku sampai sana nanti aku zero. Tapi fikir-fikir balik benda-benda tu semua boleh dibuat sebelum tu lagi kan. So, last wednesday, masa sv aku bagi talk (setiap kali monthly meeting kitorang punya group memang ada presentation) so akan ada rotation la. On that day, sv aku yang present. Masa dalam talk tu aku asyik fikir, nak cakap nak pergi or taknak pergi. Tapi actually apa-apa meeting yang dia suruh aku pergi mestilah benda yang penting untuk aku. So, apa lah salahnya pergi lagi kan. Kata nak mencari ilmu...Bukan senang nak jumpa expertise dalam bidang research kita ni. Time meeting dan conference jela nak jumpa diorang pun. So, end of the talk, aku jumpa dia dan bila dia tanya aku boleh tak pergi, aku pun decide untuk bagi jawapan, "Yes, I can go." owh lupa. Meeting tu berkaitan dengan surface chemistry yang memang lah relate dengan research aku. So, jumaat ni, aku akan bawa poster yang aku pernah present last july kat BACG conference. Hopefully aku dapatlah input-input dan komen-komen yang berguna. Aku sangat perlukan komen-komen yang membina dari mereka untuk penambahbaikan. Amin...

Untuk mengelakkan aku terlupa, nak kena tulis apa conference/meeting yang aku dah pernah attend :

April : Visit to DLS for introduction to Synchrotron Radiation technique
July : BACG Conference @ University College London (Poster Presentation)
July : SMS Open Day @ SMS Co.UK.Ltd, Appelton, London (as a client)
September : Particle System Analysis (PSA Conference) @ Edinburgh (Oral Presentation)
September : Synchrotron User Meeting @ DLS, Didcot, Oxfordshire (as a synchrotron user)
October : Surface Meeting @ University of Sheffield (Poster Presentation) (21/10/2011)
October : Visit to DLS for instrument's commission (22.- 25/10/2011)

Oh lupa...after balik dari sheffield, aku akan straight away have a dinner with my bestfriend, Hein, (she is vietnamese) to celebrate her birthday...Birthday dia 22/10 sbnrnya. tapi sebab aku takde kat leeds, so we decide to have a dinner a day before her birthday. Sorry hein, because of me u can't make it on ur birthday. Tapi sangat terharu sebab dia berusaha nak ajak aku join juga celebrate birthday dia dengan neepa dan miriam. Hihi...so sweet. (esok nak pergi town cari hadiah untuk dia...taktau nak belikan apa...)

Ok, I have to stop here. till my fingers meet the keyboard again...haha...

Ya Allah, sentiasalah permudahkan pengajianku...amin ya rabb...

Wassalam

2 comments:

  1. hehe sape "u" tu? :P hadiah aku ada tak? hehehe

    btw gud luck ain! do the best okay.

    ReplyDelete
  2. u tu huruf u la...haha...=p

    hadiah ko tahun dpn sekali...kih3...

    tq for the wish!luvsss....

    ReplyDelete