While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Friday, December 24, 2010

Bermulanya pengajian di University of Leeds

Setelah hampir 3 minggu sampai di Leeds, 22/12/2010 aku meeting dengan SV. Berbincang pasal projek yang akan aku buat untuk PhD aku. No more armorphous carbamazepine,but still about surface chemistry.

SV aku siap bagi all the proposals, notes, yang berkaitan dengan crystallization. dan dapat macam2 task,biasalah,kalau namanya buat research,kalau tak ada literature study memang la tak sah kan...

First thing yang kena buat,study proposal, study pasal PABA, material yang aku akan kaji. tentang crystallographic dan morphology of PABA. oh lupa, PABA ialah Para-amino benzoic acid. Kalau orang chemistry dan yang sewaktu dengannya mesti tau singkatan2 ni semua.

Tapi nak start study ni kadang2 masalah buat aku.Baca sikit dah ngantuk.Ni pun start ngantuk jugak ni...padahal baru pukul 8.30 mlm...dengan cuaca sejuk,ditambah badan yang tak berapa nak sihat ni,menjadikan bertambah2lah cepat nak tidur...huhu...

Tapi kalau perasan,sebulan pertama sampai kat sini,memang tak banyak boleh buat. Tambahan orang2 kat sini sibuk nak krismas,memang bulan pertama ni tak ada buat apa-apalah.cuma settlekan registration,pergi buat bank account,register kat medical practice,register untuk induction & register untuk english test.

Kiranya bulan Januari & Februari nanti, aku akan sibuk dengan induction. 3 induction kena attend. Induction untuk fakulti bulan Januari, 2 lagi induction bulan Februari. Pastu English test kena ambil bulan Januari ni...memang banyak kerja sikit...tapi nak buat macamana. Kalau tak pergi induction tu semua,tak boleh masuk lab.Tak boleh masuk lab maksudnya tak boleh buat experimen.Tak boleh buat experimen,macamana nak ada result.tak ada result macamana nak dapat PhD...hehe...

oklah,nak study...cari idea sikit apa yang patut...start doing literature review...ok..good luck ain! I can do it!
Cewah....

No comments:

Post a Comment