While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Monday, June 13, 2011

1st step in my research

Assalamualaikum...

Dah 2.30pagi,tapi xboleh tidur lagi.si,membuang masa la sekejap untuk menulis di sini.Last friday,aku submit abstract untuk British Association Crystallographic Group (BACG) conferemce.Actually,dah lambat juga hantar.over the deadline.Tapi sejak terlibat dengan MPA punya conference ni,banyak juga la yang aku tau pasal conference,bermula dari zero,dan kalau nak bagi markah 1-10,mungkin aku baru kat no 4 tahap pemahaman aku pasal conference.terukkan?huhu.Tapi,atleast ada lah input output yang aku dapat.ok,berbalik kepada abstract aku,aku hantar jela walaupun dah lambat.Alhamdulillah,diorang accept abstract aku.Walaupun cuma poster presentation,tapi aku rasa ini adalah permulaan yang baik untuk aku.Mula-mula poster,then dah pandai sikit,oral pula dan aku berdoa sepanjang aky buat PhD ni,aku dapat publish sebanyak mungkin paper walaupun aku tahu agak susah.Tapi perlu mencuba,kalau x,kita x kan tahu kan?Bila abstract dah diterima,aku jadi makin semangat nak buat kerja2 aku,siapkan segala experimen dan memahami field research aku.Aku sentiasa berdoa Allah permudahkan segala kerja aku selepas ini walaupun 2 minggu yang lepas banyak masalah yang melanda.

Lately ni pun aku agak meninggalkam kerja2 MPA sebab terlampau risau pasal experimen yang x menjadi.Semoga Allah mengampunkan aku kerana tidak menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan dengan sempurna.

Ok,mahu tidur sudah...wassalam

No comments:

Post a Comment