While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Wednesday, May 11, 2011

kenapa hari ini???

Assalamualaikum...

Rajin pulak mengupdate blog kan petang-petang macam ni...Hari ini aku pergi office macam biasa lah.datang awal jugak la.Pukul 9 lebih.sekarang tengah mendisiplinkan diri untuk datang awal ke office.Alhamdulillah,semakin biasa untuk datang awal.Hari ini hari paling banyak mereply email kot.Then,dapat 3 invitation untuk pergi conference.Should I go all 3?Dulu,aku selalu bertanya pada diri sendiri,kenapa sv aku takde ajak aku pergi conference pun.Nah,nak sangat,3 sekali dapat.Pergi conference memanglah bosan sebab dengar orang cakap je,tapi nak ilmu,kena lah merasa bosan tu sikit.I think I should go all 3.Penuh.June,July,September.August takde ke?haha...nak sangat ke ain....adui....
Actually the main thing nak tulis kat sini sebab aku nak meluahkan rasa terkejut bercampur cuak aku ni.Selalunya aku akan balik after 6 pm.Tapi hari ini aku rasa letih + pening + sakit kepala.(actually selalu je rasa pening bila dah petang-petang pukul 4-5 tu.tapi tahan je).Tapi hari ini aku decide nak balik awal.Hein,kawan vietnam aku dah menguap je dari pukul 1 tghari.Aku nak gelak tgk dia asyik menguap.Pastu aura mengantuk dia pun sampai kat aku.Aku tahu Hein selalu balik lambat,rajin budak ni.Stay sampai pukul 7 kadang-kadang,weekend pun dia datang office buat kerja,cuma sekarang je dia malas sikit.Dia lah yang cakap,bukan aku.Lately ni kitorang memang selalu balik sama-sama sejak aku pun dah pandai balik lambat.Hari ini aku cakap dengan Hein,"Hein,I want to go home now."Masa tu pukul 4.40 ptg.Tetiba Hein pun cakap nak balik sesama dengan aku.So,aku tunggulah dia dalam 10 minit dan kitorang pun keluar sama-sama.Kitorang lalu jalan belakang fakulti engineering.Tengah jalan kat atas divider sambil borak-borak dengan Hein,tetiba dari jauh aku nampak seorang lelaki berbadan besar,tinggi,pakai spec,rambut putih dan agak botak sedang berjalan arah bertentangan dengan kitorang.Aku cuit Hein,"Hein,is that Kevin?"Dalam hati aku dah berkata macam-macam dah.sure kena ni.Baru Hein perasan kat depan kitorang sv kitorang.Adui...Kalau dah buat salah,memang Allah nak tunjukkanlah kan.Nasib baik Hein pandai cover bila sv kitorang tanya kenapa balik awal,siap suruh kitorang balik office semula.Time aku balik awal lah terserempak dengan sv aku.Time aku balik lambat tak pernah pulak.Muka aku ni memang muka tak boleh buat salah.Kalau buat salah mesti kantoi...Ahaks..
Hmmm...macam-macamlah...agaknya sv aku macam tu la kot time buat PhD dia.Stay sampai malam kat office.Bila aku nak jadi macam dia ni...huhu...

Oklah,hati dah tenang sikit.Esok bersedialah kena sound ke,kena perli ke dengan sv ye time meeting 4 ptg esok...Hehe...Cuma mampu senyum dan buat muka comel jela esok...

(Pengajaran:ikut cakap sv tu penting.Lepas ni nak balik pukul 8 malam.Berusaha!)

No comments:

Post a Comment