While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Wednesday, May 18, 2011

Sixth Month Progress Report

Assalamualaikum...

Minggu ini, sibuk lagi, tapi bagus juga sibuk-sibuk ni walaupun kadang-kadang aku buat tak tahu je rupanya banyak kerja yang aku kena buat. Semalam, meeting dengan sv aku. Macam biasalah,discuss pasal progress research, dan setiap kali meeting tu lah aku akan dibasuh oleh sv aku.Hehe..takdela kena basuh apa,tapi nasihat yang berguna yang aku rasa tak semua sv macam tu.Aku bersyukur sangat dapat sv yang baik yang suka bagi nasihat so that aku sedar dan lebih menghormati dan menghargai sv aku tu walaupun ada juga cerita tak sedap yang aku dengar pasal sv aku,tapi setelah mendapat nasihat dari seorang kakak,dia cakap,as long as sv kita baik dengan kita dan masih ambil berat pasal kita,tolong kita itu tak jadi masalah.Tak payah nak fikir benda-benda negatif ni.Betul juga,buat aku down dan pernah sampai satu masa,aku rasa malas nak buat research.Tapi alhmadulillah,aku boleh overcome semua masalah tu. Semalam je, dia bagi aku pinjam buku lagi.2 buku sekali tau.So,dah 4 buku dia ada dalam simpanan aku dan 1 audio book.

Hari ini,aku hantar progress report yang perlu dihantar ke UiTM dan KPT kat sv aku untuk dapatkan ulasan supervisor berkenaan study aku.Alhamdulillah, semua feedback dia baik.Aku tak harap pun markah macam tu dari sv aku sebab aku sedar diri aku, masih lemah, lagi-lagi bab communication.Yela,english aku pun tak bagus pun.Aku cakap dengan dia pun main sedap ayat aku je.Asalkan dia faham.Tapi alhmadulillah,dia cakap,dia takde masalah komunikasi dengan aku.Setiap markah dia bagi dia bagitahu aku.Ulasan yang dia buat pun dia baca kuat-kuat depan aku.Tersipu-sipu aku.Haha...Tapi aku tak lupa untuk ucapkan terima kasih lepas dia baca comment dia tu.Alhamdulillah,Good start actually.Mudah-mudahan selepas ini aku boleh dapat markah lebih tinggi lagi.

Ok,malam ni kena study.Esok kena buat demonstration Morphologi kat visitor dari mana entah.Adui la,sv aku percaya pulak kat aku untuk work on it independently.Kat orang luar lak tuh...Ya Allah,permudahkanlah tugas aku esok.Amin...

Let's start do some revision!

p/s:terima kasih kepada sponsor saya sebab dah masukkan duit...alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment