While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Tuesday, May 10, 2011

Musim Peperiksaan

Assalamualaikum...


Ye,sekarang ni rasanya mana-mana universiti baik di Malaysia or di UK tengah periksa.Rasanya UiTM dah nak sampai penghujung exam.Di Leeds ni pulak,baru nak start exam.Beberapa orang kawan aku yang buat medic kat sini tengah berjuang untuk final semester diorang.Aku doakan mereka semua berjaya dengan cemerlang.Aku tahu macammana rasanya bila dah final semester,perasaan berdebar-debar,akan luluskah paper-paper terakhir ni?Bercampur pula perasaan gembira tak terkata sebab dah nak habis degree.Nak dapatkan segulung ijazah setelah bertahun-tahun berhempas pulas belajar.Semua perasaan tu bercampur menjadi satu.Budak-budak lain pun tengah berhempas pulas jugak study.Tak ketinggalan housemates aku yang akan ada exam next week.Ada pulak yang baru bermula dissertation mereka.Semua bertungkus lumus ingin menyiapkan tugasan mereka dalam waktu yang ditetapkan?Aku?walaupun aku tak ada exam,tetiba aku pun turut sama rasa cuak,berdebar-debar.Tetiba.Aku pun dapat tempiasnya sama.Tapi actually aku ada exam jugak.Exam English next week.Adui la hai...Boleh tak kalau tak amik?Aku tak kisah kalau disuruh amik exam yang berkaitan dengan engineering ke,maths ke,tapi tolong lah jangan English.Tapi bukanlah sebab exam ni yang buat aku berdebar,tapi sebab dah 5 bulan lebih aku kat sini,tapi aku masih belum dapat menguasai sepenuhnya apa yang aku study selama 5 bulan ni.Bila fikir-fikir balik,agak mustahillah nak menguasai semuanya dalam hanya 5 bulan.Tapi serius,progres research kurang memberangsangkan.Sv aku tanya,"Do you have any progress on data analysis?"Aku menjawab,"No,sir." Macammana ntah mulut ni boleh dengan selamba menjawab NO...Aduhhh...At least,bagilah ayat yang sedap sikit didengar.Nasib baik tak kena marah.Tapi kalau lepas ni jawab macam tu lagi,sure kena lepas ni.Memang kena berhati-hati selepas ini.
Oh ya Allah,bantulah aku untuk selesaikan masalah yang masih aku belum jumpa jalan penyelesaiannya.Memang paling lemah kalau bab software,bab komputer.Benda paling aku takut sekali bila belajar ok...So,kalau kawan-kawan aku sibuk mengupdate komputer dengan window vista,window 7 dan lepas ni taktau la window apa lagi,minta maaf,aku punya laptop ni window 7 pun sebab aku beli laptop baru.Kalau tak,memang aku guna window XP jela jawabnya.

Ok dah melalut lebih-lebih,aku nak siapkan kerja-kerja MPA yang masih tergendala.oh ye.Sekadar nak mengingatkan diri sendiri,progress report untuk dihantar ke KPT,UiTM dan Leeds Univ Postgraduate Office jangan lupa disiapkan.

Wassalam...

No comments:

Post a Comment