While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Monday, March 7, 2011

3 bulan 1 hari

Assalamualaikum...

Diam tak diam,dah 3 bulan 1 hari aku di bumi Leeds ni...waaa...cepatnya masa berlalu...cepatnya bulan februari meninggalkan kita...cepatnya dah nak umur aku 25 tahun...oh tidak!!!
hua3...merepek ntah pape...setiap hari isnin,aku mesti rasa malas...nape ek?sebab kat minda kita dah set,hari isnin adalah "Lazy Monday"...huhu...Hari pun ada malas kan...sebenarnya hari tu sama je...tak ada beza pun,cuma diri kita sendiri ni yang pandai-pandai set kat minda,hari isnin adalah lazy monday.Bila dah set macam tu,memang la malas jadinya.
Aku tengah berfikir-fikir jalan terbaik untuk menyelesaikan segala masalah yang berlegar-legar di kotak fikiran aku nih.Kan lately ni aku asyik think negatif je,kalau asyik think negatif je,jalan penyelesaiannya adalah pulang ke bumi Malaysia.Yeke???eiii,salah2...aku taknak.aku taknak bayar duit berjuta-juta,pastu balik takde keje.yang ada cuma segulung ijazah yang tak seberapa tu.
Jalan penyelesaiannya,sentiasa ingatkan diri yang aku boleh lakukan.Fikir semula betapa susahnya perjalanan nak sampai sini.Dengan macam-macam dugaan.Dan yang paling penting,Allah sentiasa ada bersama kita untuk sentiasa memberi pertolongan kepada kita.Aku kena sentiasa mengingatkan diri supaya tak lupa untuk sentiasa berdoa kepada Allah.Manusia ni kan pelupa.Jadi,kenalah sentiasa mengingatkan diri kita.Itu sebabnya kita perlukan orang-orang yang baik di sekeliling kita supaya dapat mengingatkan kita kepada kebaikan.Aku telah dipilih oleh Allah untuk menuntut ilmu di sini.Jadi,gunakanlah peluang yang ada ini sebaik-baiknya.Ingat Ain,ini adalah tanggungjawab dan amanah.Jadi,kena laksanakannnya.Waaa...takutnya...
Semoga Allah memberi petunjuk kepada aku...amin...

No comments:

Post a Comment