While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Thursday, March 10, 2011

Stress!Stress!

Assalamualaikum...

Hari ini,aku mulakan hari aku dengan baik sekali...Aku pergi kelas,aku masuk ofis,aku masuk lab...dan rajin sangatlah masuk lab hari ni...Dari pagi hingga ke petang.Macam-macam pakcik Dave ajar aku,dari start-up and shut down procedure,macammana nak prepare sample,nak create method dan analyse data.Tapi dalam keseronokan aku belajar menggunakan iGC,aku 'termissed' satu talk yang berkaitan dengan research aku dan talk tu sangat penting untuk aku!Sangat sedih...Tapi bukan salah aku sebab aku memang tak dapat apa-apa invitation dan kawan aku cakap,email invitation pun dihantar setengah jam sebelum talk bermula which is at 2.34pm.Talk start pukul 3pm.Aku pulak masuk lab pukul 1 sampai pukul 4pm.Sedih memang sedih.tapi bukan aku sengaja kan?Macammana la nak jawab kat sv aku esok time meeting ni...So scary ok...

Okeh,itu pasal research aku...lagi 1 yang buat aku gembira,tugas aku untuk promosi MPA conference kat Manchester bulan 7 ni baru selesai...Dah siap hantar email hebahan untuk peringkat pertama.Alhamdulillah.

Lepas aku siap forward email hebahan kepada semua ahli MPA,untuk meringankan kepala otak sebelum prepare untuk meeting esok,aku tengok cerita Matilda...Cerita pasal budak yang pandai dan ada kuasa...Best jugak,dah lama sangat tak tengok movie...ok lah kan sekali sekala nak hilangkan tekanan...

Lupa,bila aku buat experimen tu kan,memang mengajar aku erti kesabaran la sebab kelecehan untuk menimbang dan memasukkan powder yang halus-halus tu ke dalam packed column untuk iGC tu...kalau dengar packed column,bunyi macam besar je kan...Ianya bukanlah sebesar distillation column yang korang jumpa kat industri,column tu hanyalah 4mm inner diameter...Memang sabarlah...Sebab nak buat tu semua sehingga 3 tahun akan datang.Mudah-mudahan aku menjadi orang yang sabar.Gambar takdelah nak tunjuk column tu...nantilah,ada masa aku amik gambar column tu...

Okey,nak sambung tengok cite matilda...best pulak dah lama tak tengok tv...haha...

No comments:

Post a Comment