While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Friday, March 11, 2011

Jumaat yang menyenangkan

Assalamualaikum...

Yeay!dah hari jumaat!(walaupun macam tak best je masa berlalu begitu pantas...huhu)Tapi hari ini alhamdulillah,segala kerja berjalan macam biasa.Hari Jumaat jelah boleh rilek-rilek sikit pagi-pagi,sebab takhari jumaat je takde kelas.Datang-datang ofis je,fire alarm bunyi pulak dah...terpaksalah berkumpul kat padang yang ada kubur tu.Tapi dalam 15 minit jelah.Lab mana ntah equipment buat masalah.

Hari ni,ada farewell lunch untuk kat Sharifah.Makan kat favesham.Yang tak bestnya,tu bukan lah kedai makanan halal.Jadinya,aku dengan kak Sharifah,mengambil jalan selamat,makan salad je.Kitorang punya lah gelak sebab tak pasal-pasal kitorang jadi fully vegetarian hari ini.Bayangkan makan sayur kubis dengan black olives dan cheese sahaja.Nak bagi rasa sikit,kitorang tambah le sos dan mayonis.kelakar je.Dah la mangkuk dia besar.Semua orang gelakkan kitorang.

Hari ini pun aku ada meeting dengan supervisor aku.Mula-mula macam scary la juga,takut dia tanya pasal talk semalam.Datang-datang,tengok atas meja ada draft nak buat paper,tetiba ada nama aku terselit kat authors tu.Patutlah sv aku suruh buat experimen pasal urea,rupanya pakcik dave nak buat analisis pasal urea tu.Hm...takpelah,aku cuma think positif je sekarang ni,benda ni penting untuk aku bila aku nak run sistem aku nanti.Atleast,aku dah ada idea macammana nak guna segala instrument yang ada.Interesting.Tambahan pulak,sistem aku pun belum finalise lagi nak guna apa.Oklah kan,dari duduk kat ofis membaca je,boring juga.Kalau urea jadi sistem aku pun ok jugak.Harap-haraplah.Takdela kena ulang banyak benda.Best,best...

Lagi satu,sv aku dah bagi permission kat aku untuk pindah ke ofis k.sharifah bila dia balik Malaysia nanti.Tak sempat aku nak minta permission,dia dah cakap awal-awal kat aku suruh pindah ofis tu.Ofis tu memang best,cuma ada 5 orang je kat situ.Privacy sikit lah...Kawan aku si Wei Li sangatlah jeles dengan aku.Dia cakap sv kitorang pilih kasih.Haha...Kesian Wei Li...Takpe2, i will always visit u even I move to another office okeh...

Next week aku ada presentation untuk kelas BI.Adui,first time nak present depan orang yang bukan melayu yang memang faham English je.Takut2...

Okeh,itu sahaja untuk malam ini.Sekian....

No comments:

Post a Comment