While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Saturday, March 5, 2011

Bila bersedih hati...

Assalamualaikum...
Beberapa hari ini, aku rasa macam sedih je.kenapa ek?sebab aku fikir pasal study aku.(tanya sendiri,jawab sendiri)...Kadang-kadang aku fikir mampu ke aku nak teruskan ni...Hari Rabu lepas,aku rasa sedikit down,biasalah,bila dapat task dari sv,pastu kena correction itu ini,jadi gabra seketika.Pastu rasa macam,eiii,teruknya aku ni,Buat benda sikit pun ada je banyak correction.Pastu macam-macamlah fikir pasal nanti buat thesis macammana apa semuanya.Masa tu,on the spot je rasa nak balik Malaysia.Nak jumpa ibu,nak jumpa adik-adik dan kakak,makcik pakcik,atuk nenek,kawan-kawan,orang kampung,dan segalanya.Pastu nak tidur kat bilik aku puas-puas tanpa ada gangguan.(Jet lag la konon)...haha...Macam nekad je nak balik,nak beli tiket flight.Nak-nak bila aku tahu student postgrad ada cuti sebulan dalam setahun.Aku takut jugak,kang tetiba aku book tiket,balik Malaysia ni sebab masa aku kat Shah Alam dulu,kalau aku rasa nak balik hujung minggu,2-3 hari before balik baru aku beli tiket.Tak pun,sehari sebelum.Kang tetiba aku buat camtu kat sini,jadi cite apa pulak kan.Aku ni kadang-kadang kalau dah nekad,buat sesuka hati tanpa berfikir dengan akal yang waras.Ikut hati je...Ingat UK-Malaysia macam Shah Alam-Johor ke...Tak boleh tak boleh,aku tak boleh balik.Aku kena bertahan sampai bulan 7 tahun depan.Eish,baru permulaan dah rasa down.Mana boleh macam ni.Ok2,think positif...(Selalu nasihat orang suruh think positif,tapi diri sendiri tak praktikkan...apa daaa)
Adui,membebel sorang-sorang kat sini...ni la tempat luahan perasaan aku dikala aku sorang-sorang duk kat hall ni...nak cerita kat orang,tak semua orang faham sebab korang tak macam aku...huhu...
okeh,nak mengemasa meja study yang bertimbun dengan kertas2.Berserabut macam kepala otak aku yang berserabut taktau nak start yang mana dulu.
Ya Allah,berilah aku kekuatan ya Allah!

(Kepada adik-adik yang ada kat Leeds yang nak baca blog akak,sorry lah,tak tergerak lagi nak bagi kamu semua baca,malu nanti kalau jumpa korang...nanti akak dah takde tempat nak meluahkan isi hati...hehe)

No comments:

Post a Comment