While There Is Life, There Is Hope

"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Monday, May 2, 2011

Easter Holiday

Assalamualaikum...

Lamanya tak mengupdate blog.Lepas bercuti terus tak buka blog ni.Kalau kat Malaysia,cuti sekolah je mesti pergi KL.Pergi KL je,mesti cuti sekolah.Hehe...memang takde tempat lain,sebabnya aku cuma ada makcik yang duduk kat KL je...So,ni lah first time aku bercuti ke negara orang pulak.Alhamdulillah,dapat melihat kebesaran dan keindahan ciptaan Allah di negara lain.Ingatkan aku dah tak dapat join cuti-cuti ni disebabkan kena attend seminar,tapi alhamdulillah,sv aku bagi juga cuti.Yang paling tak aku sangka,aku boleh berani sesangat pergi train station pukul 2.30 pagi sebabnya nak kejar flight pukul 7.10 pagi kat Manchester.Nak pergi Manchester makan masa 1 jam stgh jugakla.So,train aku pukul 3.09 pagi,dan sampai kat Manchester airport pukul 5.30.Gitu gini,sampai departure cantik2 je.Then,aku terus naik flight pergi ke Amsterdam.Kat Amsterdam kawan-kawan postgrad aku,Putri dan K.Ita sefamily ambil aku dan bermula percutian aku di bumi Europe.Ada la sedikit gambar buat tatapan sesape yang melawat blog aku nih.

Ni kat keukenhof garden.Subhanallah,sangat cantik bunga-bunga tulipnya

Tulip lagi.

Tulip merah

Gambar-gambar di atas adalah di Keukenhof Garden,Netherland

Lepas ke Netherland,kami ke Luxembourg.Sebuah negara kecil yang cantik scenery nya.

Sempat juga ke Mini Europe di Brussels,Belgium.Kalau sesiapa rasa tak sempat nak melancong seluruh europe,datanglah ke mini europe,rasa macam pergi kat semua tempat bersejarah di Europe.Hehe.Salah satunya Eiffel Tower la,apa lagi.Sempatlah aku bergambar bawah replika Eiffel tower ni.Tak dapat pergi Eiffel tower betul-betul,replika pun jadi la.
(Tapi tak silap aku,kat Tropical Village,Ayer Hitam,Batu Pahat,Johor,Malaysia pun ada replika Eiffel Tower ni.Apa lagi orang johor,gi la melawat Tropical Village...hehe..tu tempat permainan aku masa kecik-kecik.Arwah ayah suka bawa kami jalan-jalan situ.Sampai tak terkira banyaknya)

Masuklah juga Jerman sikit,kat Trier.Kat situ ada Porta Nigra & Hauptmarkt.(Nak tau lebih lanjut,silalah google.hehe)

Di hari terakhir percutian...Rupa-rupanya...

Dapat juga tengok Eiffel Tower yang sebenar...Time berdiri kat bawah Eiffel Tower tu sempatlah berangan nak bertemu cinta di bawah Eiffel Tower...Tapi kalau dah angan-angan,mana lah kesampaian...Haha...Entah pape...Kuat beno berangannya...

Di akhir percutian kami untuk pulang ke Bumi England semula,kami naik cruise di Calais untuk sampai ke Dover.Alhmadulillah,akhirnya selamat sampai di bumi England pada petang Jumaat,22 April 2011.

Sebelum masuk dalam kapal.Kami naik Calais 8.

ok...sangat ngantuk.nak solat isyak dan tidur.
(Sekarang subuh dah makin awal.pukul 4 pagi dah subuh)

1. g bercuti rupenya~ patot la lame beno tak update blog...haha.. ^_^

2. Cantikkan anis...kat us pun mesti cantik jugak.