While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Tuesday, July 5, 2011

7th Month!!!

Assalamualaikum...

Alamak!bila buka blog ni, tengok daisy path tu baru aku sedar dah genap 7 bulan aku kat sini.Ada lagi 2 bulan untuk aku siapkan transfer report. Oh, sangatlah takut!Dupdapdupdap,ok! Tapi alhamdulillah, aku dah mula faham apa yang aku tengah buat sekarang ni, cuma perlu tambah kerajinan dan perlu tolak keterlampauan waktu tidur. Kalau tak, nanti jadi -study. Alhamdulillah juga, aku ada seorang kawan PhD yang sangat baik hati. Selalu je aku sebut nama dia ni, Dave. Sekarang ni, dia tak selalu ada kat school. Kalau 5 hari tu, cuma 2 atau 3 hari je dia datang. Tapi, yang bestnya, walaupun dia tak datang school, hari-hari dia email aku tanya macammana progress eksperimen aku, ok ke tak, sample jadi ke tak, result ok ke tak, gas-gas cylinder masih ada isi ke tak, kalau dah nak habis, jangan lupa order yang baru. Mungkin sebab kitorang the main purpose of our research pasal surface chemistry and particle analysis, jadi kami perlu saling bekerjasama. Alhmadulillah, aku syukur sangat-sangat. Atleast, bila sv aku takde kat ofis, aku ada orang untuk jadi sumber rujukan bila aku dilanda masalah. Ok, aku nak sambung study. Esok macam-macamana pun aku kena submit poster aku untuk printing. 

Weh, serius aku kena struggle, dah takde istilah main-main dah. Orang-orang kat FKK UiTM dok memerhatikan aku dari jauh. Dari lecturer sampai ke management staff pun tanya pasal aku kat sini. Tulah, dah pernah jadi budak bermasalah dulu asyik turun naik shah alam, habis semua orang tau...Sabar jelah...

No comments:

Post a Comment