While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Saturday, July 16, 2011

Albaqarah [2:216]

Assalamualaikum

Satu jam lagi masuk waktu Maghrib dan tiba lah 15 Syaaban yang ditunggu-tunggu. Begitu cepat masa berlalu, Rejab telah meninggalkan kita, Syaaban sedang mengajak kita untuk terus melakukan amal soleh, dan Ramadhan akan kunjung tiba 2 minggu lagi...Cuma sedikit santapan rohani untuk kita sama-sama sentiasa berfikir demi kebaikan hidup kita dunia dan akhirat.


2:216


“Boleh jadi, kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah yang paling mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (QS. Al-Baqarah:216)


"Fighting has been enjoined upon you while it is hateful to you. But perhaps you hate a thing and it is good for you; and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah Knows, while you know not."


Kadangkala kita mengeluh kerana memikirkan nasib kita. Tetapi pernah kita terfikir bahawa segala yang telah Allah tetapkan adalah yang terbaik untuk kita walaupun kadangkala perit untuk kita menerimanya. Allah Maha Mengetahui yang terbaik untuk hambaNya.

No comments:

Post a Comment