While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Monday, July 11, 2011

Luahan Rasa

Assalamualaikum...

Pagi-pagi dah nak merapu kat sini. Bukanlah nak merapu, cuma nak meluahkan apa yang aku rasa berlenaan apa yang berlaku kat Malaysia baru-baru ni. Letih tengok orang dok post itu post ini kat fb. Nak tgk fb pun jadi malas. Bagus jugak actually, xdala aku nak ngadap fb 24/7. Aku xnak menyokong siapa-siapa sebab aku pun taktau mana betul mana salah.Orang yang menyokong yang satu ni of course kata dia betul,orang yang menyokong pihak lagi satu of course kata dia betul jugak.hmm.. Aku malu kalau orang tanya aku apa yang berlaku kat Malaysia sebenarnya sedangkan expectation orang luar pada Malaysia ialah sebuah negara Islam yang aman,tak macam sesetengah negara Islam yang lain. Cubalah orang Melayu atau lebih spesifik orang Islam bersatu. Orang-orang bukan Islam tu dok gelakkan orang melayu ni sebab diorang nak tengok orang melayu ni berpecah belah. Fikirlah sikit, of course diorang ada agenda diorang sendiri dengan menjadikan election issue sebagai main point. Come on Malays, sedangkan bangsa-bangsa lain bersatu hati untuk menjatuhkan bangsa kita,jangan sampai one day kita jadi perempat di tanah air kita sendiri disebabkan tindakan kita.

Tapi bagi aku, both kena bertindak secara professional. Ni semua dah jadi macam perangai budak-budak dah aku tengok. Jadi orang terpelajar, jadi berfikirlah seperti cara orang terpelajar. Kita ada hak bersuara. So both yang ingin bersuara dan yang mendengar suara itu duduklah berbincang secara aman.

No comments:

Post a Comment