While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Monday, January 17, 2011

3rd Meeting for this semester

Aku baru balik meeting dengan sv aku.Alhamdulillah,segalanya berjalan dengan lancar walaupun tak ada la banyak sangat yang aku tunjuk kat dia,atleast dia tau apa progress aku dan aku tau apa yang perlu aku buat untuk research aku. SV aku ni memang baik,betulla semua student yang kenal dia cakap sv aku ni baik.Yela,kita buat apa yang dia suruh,apa yang dia nak,mestilah tak kena marah kan.Macam-macam nota dia bagi kat aku suruh baca.Bila aku tanya benda yang aku tak paham,dia terangkan and then dia bangun pergi cari buku yang berkaitan.3-4 kali jugalah dia bangun duduk,bangun duduk.Rasa bersalah pun ada juga,tapi memang tugas dia juga kan nak tolong student dia.

Wife dia pun kerja dengan dia,namanya Ulrike.Baik sangat.Tadi masa aku tunggu sv aku,aku jumpa dia dulu sebab nak tanya husband dia mana.Then,dia tanya aku pasal office baru aku.Aku bagitahulah kat dia office tu tak ada siapa-siapa pun.Setiap kali aku datang nak tengok office,tak ada orang,agak bersepah,sejuk,dan suram. Dia nakkan bukti,dia ajak aku pergi office baru aku tu dan dia pun sependapat dengan aku.Dia bawa aku jumpa kerani yang uruskan pasal penempatan ofis dan dia bagitau juga kat husband dia@sv aku. Kami bertiga pergi ke office aku dan sv aku sependapat dengan aku. Dia akan cuba usahakan pindahkan aku ke ofis lain.Both of them.Baikkan suami isteri ni?Aku nak balik tadi bawa banyak buku,siap carikan aku plastic bag.Macam mak-mak dan bapak-bapak...memang pun...

Selain bagi aku nota-nota dan buku-buku untuk dibaca,sv aku pun bagi nasihat juga.Suruh aku rajin membaca,buat notes.Hilang semua rasa takut yang mula-mula aku rasa tadi.

So,kesimpulan dari apa yang aku dapat hari ini,SV aku n wife dia sangat baik. Pengajaran yang aku dapat dari meeting kali ini ialah jangan buat kerja last minute.Sentiasa membaca dan membaca.Ok....
Dah ngantuk sangat sebab semalam memang tak cukup tidur+tak boleh tidur.
Nak berehat dulu.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment