While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Sunday, January 30, 2011

Al-baqarah [2:186]

Assalamualaikum...

Sedikit santapan rohani untuk hari ini.Dari Surah Al-baqarah,ayat 186 :


2:186

Sahih International:
And when My servants ask you, [O Muhammad], concerning Me - indeed I am near. I respond to the invocation of the supplicant when he calls upon Me. So let them respond to Me [by obedience] and believe in Me that they may be [rightly] guided.


Malay:
Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul.


Allah dah beritahu kat sini bahawa Dia sentiasa dekat dengan kita,cuma kita tak nampak je Tuhan kita.Dalam ayat ni juga Allah janji akan memakbulkan doa kita jika berdoa kepadaNya.Betapa Allah begitu sayang kepada hambaNya.Cuma kita yang kadang-kadang lupa.Bagaimana pula kita ingin menunjukkan rasa sayang kita kepada Allah yang Maha Esa?Sentiasalah kita mengerjakan Amar Maaruf dan Nahi Munkar.InsyaAllah,segala doa kita dimakbulkan Allah.Jadi,tiada istilah jemu untuk menghadapNya,dan sentiasalah berdoa kepadaNya kerana Dia sentiasa mendengar hambaNya dan suka untuk memakbulkan doa kita.

Wallahua'alam...

No comments:

Post a Comment