While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Saturday, January 8, 2011

Jalan-jalan cari makanan

Hari ini hari Sabtu.Aku berjaya tidur pukul 5 pagi semalam.Ingat nak tunggu sampai subuh,pukul 6.10 pagi macam tu,tapi aku kalah jugak.Nasib baik tak dapat menunaikan solat Subuh.Nasib baiklah time winter macam ni syuruk lambat sikit.Hehe.Lepas solat subuh,aku tidur balik.Tengah syok-syok tidur,tiba-tiba telefon berdering.Erra call ajak pergi kedai handset nak tukar akaun.Mula-mula macam malas,tapi dah lepas tu tak boleh tidur,baik aku pergi je kan.Mana lagi tempat pertemuan kami,kat Merrion Centre.Lepas tu,tempat yang dituju confirmlah Morrisons.Kat sini lah selalunya aku shopping makanan.Kalau malas,aku beli kat Marwa,dekat je dengan hall aku.Seperti yang dirancang,kami pun pergi kedai O2,kedai handphone tulah.Tapi malang sekali,aku lupa nombor akaun aku.Terpaksalah balik dengan wajah hampa.(taklah hampa sangat pun)...hehe...
Lepas tu,Erra ajak aku pergi China Town.Macam best dengar namanya tu kan.Kat UK pun ada bandar China.Rupanya,ia hanya sebuah kedai cina yang kat situ ada jual macam-macam keperluan dapur termasuklah barang-barang dari Malaysia.Wah,excited terlebih aku masuk kedai tu.Alhamdulillah,senanglah aku nak beli barang-barang dapur.Tak payah ibu susah-susah poskan.Seronok sangat sebab kat sini tak ada lah susah nak cari makanan halal.Sambil berjalan-jalan melalui deretan kedai-kedai tu,sempatlah aku jeling-jeling kedai-kedai baju yang ada kat situ.yes!dah tau tempat nak shopping.Hehe...setelah sebulan duduk sini,barulah nampak dunia Leeds.Aritu terperap je kat bilik,tak sihatlah katakan...
Dah tu,sementara tunggu Erra beli barang kawan dia,aku sempatlah melilau-lilau di kedai baju.dan akhirnya sempat aku sambar 2 helai baju.Memang murahlah compare beli kat Malaysia baju-baju untuk winter ni.Aku beli baju kain wool tu kat Malaysia RM 139.Aku beli kat sini 9pounds je which equal to RM45 lebih kurang.
Samalah dengan jacket.Semuanya tengah sale sekarang.Yelah,winter pun tak lama nak sampai ke penghujung.Sure lah diorang nak habiskan stock cepat-cepat.Seronok aku shopping.Hehe...
Oklah,setakat ni dulu untuk hari ini.Nak sambung study,nak solat,pastu study balik...
Tata,,,

No comments:

Post a Comment