While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Thursday, January 27, 2011

~Treatment~

Ini entry kedua untuk hari ini.Disebabkan hari ini balik dari universiti agak lewat,dekat pukul 6.30 sampai rumah,jadi taknak study malam ni.Boleh tak eh macam tu.Bolehla,untuk malam ni je.Kadang-kadang kena rehat juga.Belajar ni tak boleh paksa sangat,kalau paksa-paksa,tak masuk 1 hape pun tak guna juga kan.So,style aku belajar,macam tu la,tapi bila dah pulun,memang kena pulun habis.Jangan dikacau.Tapi selalunya fokus bertahan 2 jam je.Kalau lebih tu memang terror la si Siti Nurul'ain ni.

Nak cerita pasal treatment,pernah aku publish kat FB aku cakap nak buat treatment,pastu ada lah kawan aku ingat aku nak buat treatment resdunglah,mukalah,yang berkaitan dengan kesihatan ni la.Tapi treatment memanglah berkaitan dengan kesihatan.Treatment yang aku nak buat ni adalah treatment untuk menghilangkan atau mengurangkan stress.Hehe...

Aku rasa semua orang akan buat macam aku bila stress.Keluar berjalan-jalan,kan?Tengok dunia luar,menghirup udara segar,bolehlah melapangkan minda sikit.Macam tula yang aku buat.Aku jalan-jalan sambil mencuci mata di kedai-kedai,tak kisahlah kedai apa,asalkan kedai.Walaupun tak beli,tapi dapat tengok-tengok pun jadila.

Kalau kat Malaysia,time aku study dulu,bila aku rasa macam,"adoi,penat lah belajar je," or aku rasa macam stress je,aku akan ajak member aku pergi jalan-jalan kat Shah Alam tu.Tak jauh pun,setakat pergi makan ABC kat Seksyen 2,(ABC tu besttt sangat!!!) or pergi pasar malam kat Seksyen 7 (setiap hari Rabu),ataupun pergi PKNS dan kawasan-kawasan sekitar situ.(Makan KFC@McD@Pizza)...Makan tu memang wajiblah sebab kadang-kadang dah boring dengan makanan kat UiTM.(Masa duduk kolej memang tak pernah masak sebab memang tak boleh masak).Aku akan pergi dengan best friends aku,especially Nur Azliana Md Ilias dan Noor Sabrina Mutamim.Tapi kadang-kadang aku pergi dengan either one kalau yang sorang lagi tak dapat join.

Keluar dengan pakwe?Aku rasa kan,keluar dengan kawan lagi best dari kelar dengan pakwe.Keluar dengan pakwe macam control-control je kan,keluar dengan kawan boleh lepas segala-galanya.Aku rasa lelaki pun macam tu jugak.Dia orang lebih suka keluar dengan kawan-kawan lelaki diorang untuk hilangkan tension.So kaum wanita janganlah terlampau mengharap pakwe kamu boleh menghilangkan stress kamu.Makin tambah stress ada kot...Haha...

So,macam tu la treatment aku bila aku rasa takde mood ke,banyak sangat kerja ke...Seriously,kurang sikit masalah.Lagi-lagi bila keluar,pastu dapat shopping.Memang happy lah.Tapi kat sini kawan yang serasi tu belum jumpa lagi untuk buat aku rasa begitu happy.Bila macam ni kan,aku sangat teringat Nur Azliana Md Ilias sebab 2 bulan sebelum aku fly,time aku tengah jadi RA,dia sentiasa ada bila aku rasa susah.Aku call je ajak keluar,mesti dia datang walaupun di malam hari dengan Viva merah dia yang comel tu yang banyak berjasa pada aku especially time praktikal sebab bagi aku tumpang kereta dia.Yana,I miss U so much...Aku tau,dia pun rindu aku jugak...T_T

No comments:

Post a Comment