While There Is Life, There Is Hope


"Every New Beginning comes from some other beginning's end"

Here I am...

Daisypath Vacation tickers

Thursday, January 6, 2011

Bankcards + Literature Review

Entry ni tak ada kaitan pun antara satu sama lain...hehe...
Hari ini,masa nak keluar hostel,cek postbox.Mak aih!banyak nya surat untuk aku...Sapa lah yang dah bagi surat tu ye...Sapa lah nak bagi aku surat,alamat aku pun kawan-kawan tak ada.Dah agak dah...surat yang aku tunggu-tunggu dari NatWest Bank...yeay!dah dapat bankcard...Bila sampai ofis,buka-buka,semuanya no.pin,activation code untuk online banking and of course la bank card...eh,tapi kenapa ada 2?tetiba berdebar...
Takpelah,jumpa Prof Robert dulu...

Pukul 12 tghari,aku pun jumpa Prof Robert. Ingatkan just nak minta signature untuk dapatkan kunci office...Rupanya ada lagi yang dia nak tambah untuk research aku.Tapi baguslah,dia nak tambah sebab yang before ni punya research macam sama dengan student dia yang lagi seorang...Jadinya,dari determination of surface energy,tambah lagi satu,determination of shape of particle...mak aih...powder yang halus tu pun nak kena  study shape nya...He said,"this area is very novel."Hm...macam menarik...Think positif lah kan...Itulah kalau orang yang pandai,semua benda nak kaji.Aku kagum dengan orang-orang macam ni.Mudah-mudahan aku dapat jadi macam orang-orang ni satu hari nanti.Semoga aku dapat manfaatkan 4 tahun aku kat sini sebaik-baiknya.Timba ilmu sebanyak mungkin.Taknak fikir "susah,susah,susah,"Kalau fikir macam tu je,memangla jadi susah...

Lepas jumpa Prof Robert,aku pergi bank NatWest.Rupa-rupanya,kad tu memangla dapat 2..1 untuk step account,1 lagi untuk first reserve or saving account.Adoi...tula,dapat surat taknak baca betul-betul.Kat kad tu pun dah tertulis.Apa daaa...Finally,aku dapat jugak bankcards.2 lagi ok...Seronok...Lepas ni boleh lah guna kad tu untuk shopping.Tak payah sibuk nak cucuk-cucuk kat ATM machine tu lagi.Just guna debit card je...Hehe...Yelah,jakun sikit...aku tak pernah guna.Kat sini baru nak guna.hehe...

Oklah,nak study...Esok kena jumpa Vasuki.Nak tanya pasal particle shape analysis...Vasuki ni buat Postdoctorate,student Prof Robert jugak.oklah,Sekian dahulu.Wassalam...

No comments:

Post a Comment